بلوک لارستان (8)


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 10 فروردين 1392
بازدید : 2223
نویسنده : لارستان بزرگ

بلوک لارستان در فارسنامه ناصري

و بعد از استيلاي افغان و شوريدگي ممالك ايران، دو نفر برادر يكي نصير خان و ديگري حاجي خان كه در اوايل حال، انها را "مير شكار نصيري" و "مير شكار حاجي" مي گفتنداز قريه كل كه در اصل "كال" است، از ناحيه بيخه فال لارستان برخاسته، پاي جلادت در ميدا مردانگي گذاشتند.

و جمعي را با خود يار كرده در قلعه "مشتكوي" سبعه كه كوهي خدا افرين است، منزل نموده بناي تاخت و تاز را گذاشتند و بر نواحي سبعه مسلط گشتند، پس از سالها از جانب پادشاه قهار نادر شاه افشار به لقب "جليل خاني" و حكومت محال سبعه سرافراز شدند.

و در بين اهل شهر لار حاكم خود را كشتند، ورثه مقتول پناه به نصير خان اوردند و او را به حكومت لارستان دعوت نمودند و نصير خان به لارستان رفته، تمكن يافت و دختر حاكم مقتول را به عقد ازدواج خود دراورد و حكومت لارستان را ضميمه محال سبعه نمود.

و بعد از وفات نصير خان پسرش عبدالله خان لاري به جاي پدر به حكومت خطه لار و محال سبعه برقرار گشته، به لقب جليل بيگلربيگي لارستان سرفراز گرديد، مدتها به حكومت باقي بود و درحدود سال 1250 و اند وفات يافت.




:: موضوعات مرتبط: لارنوشت , ,
:: برچسب‌ها: , بلوک لارستان , نصیر خان و حکومت لارستان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








زمین باقی می ماند اما انسان فانی است،انسان به جهان چشم می گشاید،اما دوباره در قعر خاک مدفون می گردد.زندگی بس کوتاه است،اما جهان در مکان جاوید خود پایدار باقی می ماند. partnering with Indigenous peoples to Defend their Lands، Languages، and Cultures

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان استان من لارستان و آدرس bazigar.Loxtarin.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار می گیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com